Renfe pressiona per fer una nova estació a Palau abans de remodelar l’edifici protegit

Els requeriments dels veïns de Palau per reformar i tornar a obrir l'edifici de l'estació de Renfe al municipi han estat constants aquests darrers anys. Els Consistoris successius han intentat fer pressió a la companyia per tal que assumís la reforma de l'edifici, que està catalogat i per tant és un bé a protegir. Les fugides d'estudi de Renfe han estat constants i la última oferta feta per la companyia passa per enderrocar l'estació actual per fer-ne una de nova o que l'Ajuntament n'assumeixi les obres i la gestió per 25 anys.[@more@]

A l'espera d'una nova reunió amb l'Ajuntament, aquest setmanari ha pogut saber que Renfe va condicionar, el passat mandat, les obres de millora de l'estació de Palau al seu enderroc, desprotegint-la, i a la construcció d'un nou edifici o parador. Com a alternativa, per posar-la en marxa de nou, Renfe va oferir al Consistori que aquest assumís la rehabi-litació de l'edifici actual, segons va explicar a l'últim Ple municipal el regidor del PP Agustí Illa, podent disposar de la gestió de l'estació per un període de tan sols 25 anys, un termini que l'Ajun-tament va considerar insuficient donats els costos que suposa una intervenció d'aquestes característiques.

 L'alcalde de Santa Maria de Palautordera, Joan Mayneris, va assenyalar que durant aquest mes es mantindria una reunió per valorar els costos de la remodelació, assenyalant que l'estat interior de l'edifici és molt precari. El govern ha assegurat a aquest setmanari que properament hi ha prevista, també, una reunió amb els responsables de Renfe per poder replantejar les condicions ofertes per la companyia.

 Segons el primer tinent d'alcalde, Paco García Camacho, "nosaltres volem donar una sortida a l'estació" i procurar que "se signi un conveni que sigui satisfactori amb l'Ajuntament" i que millori les condicions de la cessió. Tanmateix Camacho no ha volgut avançar els continguts de la reunió ja que assenyala que en aquest terreny hi ha dos parts implicades i no depèn només de la voluntat del Consistori, sinó també de Renfe, aconseguir un acord satisfactori.

 "La voluntat és que funcioni com una estació com Déu mana", assegura García Camacho. Entre les possibles vies de gestió, l'actual Consistori està sospesant la possibilitat de comptar amb la Fundació Acció Baix Montseny per fer-se càrrec del funcionament de l'estació, ja que l'entitat ja desenvolupa una feina de característiques similars a l'estació de Gualba. De moment, però, encara no s'ha concretat la proposta.



Quant a elbaixmontseny

L\’Actualitat del Baix Montseny. Setmanari que, cada divendres, és als punts de venda de la comarca per informar els ciutadans d\’Arbúcies, Breda, Campins, Fogars de Montclús, Fogars de la Selva, Gualba, Hostalric, Llinars, Massanes, Montseny, Riells i Viabrea, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Celoni, Sant Esteve de Palautordera, Sant Feliu de Buixalleu, Sant Pere de Vilamajor, Santa Maria de Palautordera, Vallgorguina i Vilalba Sasserra.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.